موکت در دکوراسیون داخلی

موکت پرزبلند

موکت در دکوراسیون داخلی، هر آنچه باید بدانید!

امروزه در واحدهای مسکونی خیلی کمتر استفاده از موکت را شاهد هستیم و بیشتر مردم طرفدار استفاده از سرامیک و سنگ هستند. اما جالب است بدانید با انتخاب موکت مناسب یک عایق حرارتی و حتی صوتی خواهید داشت. موکت‌های پرزدار و موکت‌های طرح‌دار از انواع موکت‌ها هستند.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید عایق صوتی بودن و انتخاب موکت مناسب به چه معناست؟ باید بدانید استفاده از موکت در کف زمین واحد مسکونی باعث می‌شود صداهای کمتری رد و بدل شود و آلودگی صوتی در منزل به حداقل برسد. به طور مثال وقتی صندلی یا میزی را روی موکت بر زمین بکشید، اصلاً صدایی حس نمی‌کنید. اما اگر همان وسیله را روی زمین پوشیده شده از سرامیک یا سنگ بکشید صدای بسیار زیادی تولید می‌کند؛ که شاید این صدای آزار دهنده باعث ناراحتی همسایگان شما بشود.

همچنین در هر مکانی که امکان می‌دهید سرو صدای زیادی قرار است تولید شود، بهتر است انتخاب موکت مناسب را مدنظر قرار دهید. همچنین زمینی که با سرامیک یا سنگ پوشیده شده باشد، سرمای بیشتری از خود بروز می‌دهد. مخصوصاً در فصل زمستان و پاییز شما می‌توانید با کمترین هزینه بهترین گرمایش را برای منزل خود ایجاد کنید. شما می‌توانید کف زمین منزل خود را به زیبایی با یک موکت در طیف رنگی وسیله‌های دیگر مزین کنید.

فرش و قالیچه: وقتی به فضایی وارد می شویم که کف آن نرم؛ گرم و صمیمی است، ناخودآگاه دوست داریم بیشتر در آن فضا بمانیم و از آنجا لذت ببریم. موکت یکی از انواع کفپوشی است که راحتی زیادی را برایتان بوجود می آورد و شخصیت خاصی به خانه می دهد. موکت کفپوشی است که از زمانهای بسیار دور برای عایق شدن فضاهای سرد استفاده می شده تا سطحی گرم را در زیر پا ایجاد کند که امروزه کمی تغییر کرده است. موکت اغلب برای اتاق خواب، محل مطالعه، زیر پله، راهرو و فضای نشیمن استفاده می شود. موکت از جنس الیاف جاذب بوده و سرو صدا را کاهش می دهد. باعث می شود اتاق در زمستان گرمتر و در تابستان خنکتر شود.

کفپوش موکت چیست؟

موکت از منسوجات ضخیم و سنگینی است که برای پوشاندن سطح کف استفاده می شود. موکت می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد که عموما شامل لایه ای از کرک و پرز در قسمت بالایی است. موکت به جهت عایق کردن فضا، ایجاد سطح کف گرم و راحت، کاهش صدا و اصافه کردن رنگ به دکوراسیون منزل استفاده می شود.

در انتخاب موکت به عنوان کفپوش به چه چیزی توجه کنیم؟
رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و حال و هوای اتاق هماهنگ باشد. رنگ های خنثی برای اکثر فضاها مناسب هستند و رنگ های روشن تر می توانند فضاهای کوچک را بزرگتر جلوه کنند. آبی و سبز سرد رنگ، دکوراسیون آرام و ملایمی خلق می کند درحالی که قرمز تند یا رنگ های طلایی می تواند فضاهای بزرگ را صمیمی تر نشان دهند. موکت های نقش دار با رنگ های تیره، آلودگی و لکه ها را نشان نمی دهند و می توانند فضا را لوکس تر کنند.

نوعی از موکت را انتخاب کنید که بتوانید به سادگی از آن مراقبت کنید. با داشتن کودکان و همینطور حیوانات خانگی بهتر است از موکت هایی که به لکه مقاوم هستند و کمتر کثیف می شوند استفاده کنید.

استفاده از لایه اضاقی موکت را فراموش نکنید، این لایه قدرت، مقاومت و نرمی بیشتری به همراه دارد. همچنین این لایه دوام و ماندگاری موکت شما را بالا برده، ساییدگی و پارگی را کاهش می دهد و خانه شما را عایق می کند و در جذب صدا تاثیرگذار است.

مراقبت و نگهداری از موکت

موکت را مرتب با جارو برقی تمیز کنید و مطمئن شوید که به خوبی تمیز شده است.
لکه و کثیفی را هر چه سریعتر از روی موکت پاک کنید. با کیفیت ترین نوع موکت هم تا 15 سال و با نگهداری و مراقبت خوب ماندگار است.

موکت تیره در فضای غذاخوری می تواند لکه های مواد غذایی را بپوشاند و فضای بزرگ را کمی صمیمی تر جلوه دهد. ار موکت با دوام استفاده کنید تا در مقابل پایه های صندلی و جابجایی مکرر آنها دچار مشکل نشود.

برای اتاق خواب از موکت هایی استفاده کنید که حس گرمی و راحتی ایجاد کند. موکت با رنگ روشن  در برابر وسایل و سرویس تک رنگ، هماهنگی و جلوه خوبی ایجاد می کند. پرزهای برید شده رسمی بوده و با سبک سرویس خواب همخوانی بیشتری دارد.

فرش و قالی می توانند کمک بزرگی به ایجاد تنوع و هر چه زیباتر شدن خانه شما کنند. خوشبختانه مردم کشور ما از دیرباز از فرش و قالی به خوبی در خانه ها استفاده می کردند و امروزه فرش و قالی های دستباف و یا ساخت کارخانجات را می توانید براحتی با قیمت های مناسب خریداری کرده و بر روی هر پوشش کفی در خانه مانند کفپوش سیمانی، سنگ، موکت، پارکت چوبی و به خصوص پارکت لمینیت پهن کرده و قرار دهید. ترکیب فرش و یا قالی های گرد رنگی با پارکت لمینیت می تواند یک ترکیب زیبا را در منزل شما ایجاد کند.

 

کلیدواژه : موکتموکت پرزبلند
kimiya.gol
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *