ویژگی های فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودکان

ویژگی های فرش اتاق کودک
با مطالعه خصوصیات فرش کودک در این نوشتار می توانید در هنگام خرید فرش پسرانه یا دختر خود از موارد مهم و تاثیر گذار فرش بر روی سلامتی او اطلاع یابید و در این صورت است که می توانید از انتخاب خود اطمینان لازم را حاصل نمایید . همان طور که می دانید امروزه از قالی علاوه بر ضروریات و لاینفک زندگی جزء تزئینات خانه نیز محسوب می شود . به همین علت برای اتاق کودکان نیز باید فرش مناسب اتاق کودک را در نظر گرفت که فروشگاه آنلاین کالا فرش دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نشان ملی از ستاد ساماندهی تولید کننده و عرضه کننده انواع فرش اتاق کودک دختر و پسر با کیفیت و با قیمت مناسب ، می تواند مطمئن ترین و بهترین مرکز خرید فرش ماشینی کودک دلبند شما باشد . از دسته ویژگی های فرش اتاق کودک می توان به موارد زیر اشاره نمود :
– فاقد پرز دهی : فرش کودک باید از نظر کیفیت و جنس با مواد و الیافی تولید شود تا آن را از لحاظ پرز دهی به صفر برساند . بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت بدون پرز برای فرش ماشینی الیاف بافت اکریلیک می باشد که باعث بالا رفتن درجه کیفی و سلامت فرش می گردد .
– ضد حساسیت : فرش ضد آلرژی یا ضد حساسیت فرشی است که بدون پرز دهی بوده و یا در متریال اولیه تولید آن از مواد سالم و بدون آلرژی استفاده شده که برای کودک ضرر یا مشکل پوستی و تنفسی ایجاد نکند .
– نرمی و لطیف : به دلیل لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز باید از نظر لطافت و نرمی تامین باشد ، به این صورت که با بافت فرش کودک با الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه لطافت و نرمی فرش افزایش می یابد و فرش های کودکانه کالا فرش با استفاده از این الیاف بافته و تولید شده تا مناسب برای پوست کودکان خردسال باشد . فرش ضخیم و خاب بلند از پاخوری نرم و راحت برخوردار است که مناسب برای اتاق کودک است زیرا کودکان خردسال قدرت نشستن را از ابتدا ندارند و برای روی زمین خزیدن احتیاج به مکانی مناسب و نرم و گرم دارند .
– متناسب با روحیه کودک : فرش کودک باید از لحاظ رنگ بندی دارای رنگ های ملایم و شاد باشد و در آرامش کودک تاثیر گذار باشد و اگر دارای رنگ هایی تند و تیره باشد باعث عصبی شدن کودک می شود . هم چنین طراحی شاد و کودکانه از دیگر ویژگی های فرش کودک است که باعث شادی و خلاقیت در کودکان می شود چرا که فرش های کارتونی دارای نکاتی آموزنده و خلاقانه در تصویر خود می باشد و ذهن کودک را در این جهت پرورش می دهد .
– متناسب با جنسیت کودک : جنسیت فرزند شما در انتخاب فرش کودک از یک فروشگاه فرش مهم است . اگر دارای فرزند دختر هستید می توانید از فرش با رنگ های ملایم و گرم در تقویت روحی او کمک بگیرید . مثل فرش رنگ صورتی و قرمز یا نارنجی ملایم ولی اگر فرزند شما پسر است می توانید از فرش با رنگ های سرد و ملایم مثل فرش آبی ، خاکستری و فیلی استفاده نمایید . زیرا در عرف هم افراد استفاده از این طیف رنگی برای چیدمان اتاق دختر و پسر مناسب می دانند . فروشگاه کالا فرش دارای انواع فرش پسرانه و دخترانه است که طرح و رنگ آن متناسب با روحیات آن ها طراحی و تولید شده است .
– ضد لک یا قابلیت شست و شو : عمدتا در اتاق کودک باید از فرشی که قابلیت ضد لک یا قابل شست و شو باشد استفاده کرد چون کودکان توان مراقبت و تمیز نمودن اتاق خود را ندارند و به همین علت فرش اتاق کودک زود کثیف می شود و این می تواند عاملی میکروب زا برای مریضی و بیماری کودک باشد . فرش اکریلیک این قابلیت را دارد و به راحتی قابل شست و شو است .

kimiya.gol
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *